Skulle ha köpt en fotkula istället....

Vad är det med den här ungen! Hon gör INTE som jag vill. Tusan också. Som igår kväll. Eller vi tar det från början.

När jag fick veta att jag väntade en tjej gick jag i total spinn. Nej, inte på utsidan - där var  det kanske inte stekt katt utan kanske bara en klämd fästing typ - men på insidan! Det bara kokade små rosa moln och volanger och söta små snuttiga allting....Har ju 3 killar sedan tidigare....

Vid ett tillfälle när jag var ute och gick med magen råkade jag av en händelse (ja, vaddå....!?) passera babyavdelningen på H&M och där bara hängde den - värsta söta spetsvolangdressen! En sådan där klassisk dräkt med klänning och trosa i vitt med små broderade hål! Men åh....snuttirutti gulligull......bara MÅSTE ha. Alltså köpte jag den! I storlek 50. Jag såg framför mig denna lilla lilla babyflicka med massa lockar, liggandes på ett litet fårskinn i den här söta dräkten, jollrandes och bara så gudomligt fin som bara små flickor kan vara. Hur fel hade jag inte?!

För det första måste det vara ganska varmt för att en så liten bäbis ska kunna ha den där dräkten på sig utan att frysa ihjäl - Mika är född i september! För det andra är min bäbis besatt av en drake - hon till och med väser. Tror att om jag skulle skrapa lite på axeln eller nåt så kommer det fram gröna fjäll - som hos Laktosdraken. De är släkt på väldigt nära håll har jag hört! Det är inget prinsessigt direkt över lilla Mika alls.....trist men sant. Dessutom finns inte en enda lock så långt ögat kan nå....

Men, skam den som ger sig. Hon är iallafall liten och ändå jättesöt (tycker mamma så klart! Finaste tjejen ivärlden - så det så!) så jag tänkte att EN bild kan jag väl iallafall få på Mika i den söta dressen INNAN den inte går på henne. Även om det är storlek 50. Hon har 68 nu men ändå...

Jag plockade av ungen alla kläder utom blöjan - hon var ganska stilla för hon var trött. På med korvskinnet - jodå, det gick utan att hon fick andningsproblem. Men åh, gumman vilken sötis du blev! Titta! Nu fram med fårskinnet...här ska ni få se hur det gick!

Lilla prinsessan på skinnet....men oj, nappen - bort med den....

 

Då for djävulen i henne.....DET syns i ögonen....



Här tänker jag inte stanna!



Måste dra....



Men jag VILL INTE sitta här sa jag...

 

I'm out of here!



Ja ja....dressen var fin iallafall. Borde ha köpt en fotkula istället, den hade jag haft mer nytta av!



Kommentarer
Postat av: marie

haha du skriver sååå himla bra:D:D

2009-05-14 @ 21:42:38
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Lena

Underbara bilder! :-)

2009-05-15 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0