Blossa 09

I dag har jag fått nys på en sak...

Varje år kommer det en jul.
Ingen nyhet.
Varje år innan julen är här kommer det också en tid med GLÖGG!
Inte heller en nyhet.
 
Utan glögg ingen jul om ni frågar mig. Eller så här - utan BLOSSA glögg ingen jul.

Varje år släpps det dessutom en specialglögg i BLOSSA serien - ÅRGÅNGSBLOSSA. Varje år är det lika spännande att se vilken smak den får. Förra året var det blåbär. Hur god som helst. Folk väntar med spänning i stugorna på att den skall släppas och sedan tar det några veckor och så vips den är slut. Begränsad upplaga! Så typiskt att nåt så gott inte finns i massor...

Vad är det då jag har fått nys på?

Jo, i år kan man beställa den redan från den 3 september!!! För att liksom se till att man verkligen kan lägga vantarna på det åtrådda guldet!

Från och med den 3 september (Mikas födelsedag förresten) - samma dag som man får veta vilken smak den har - kan man gå in och beställa den på

www.bokablossa.nu

Den siten är inte uppe än. Den öppnas den 3 september. Såklart kan man gå in på systembolaget och beställa sin flaska också men inte förns den 1 oktober - så vill ni vara helt bombsäkra på att få er ÅRGÅNGSBLOSSA så bokar ni den alltså på www.bokablossa.nu från och med på torsdag. Sedan är det bara att hämta på systembolaget.

Ett litet tips bara från en glöggälskare till några andra....först till kvarn liksom...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja! Vi är riktiga glöggnördar båda maken o jag o släppet är en av året stora dryckeshögtider ;)

2009-09-02 @ 20:48:45
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Madde

Ingen jul utan Blossa. Självklart har jag också bokat några flaskor. Tack för tipset!

2009-09-03 @ 20:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0