Det bjuder vi på!

Neo är här och granen är kontrollerad. Nu återstår nedräkningen. Natten till fredag smäller det. Då skall jag hjälpa Tomten att plocka fram julklappar.

Mika, det lilla yrvädret, började med att tala om att hon "inte lillaj luulgaanen" och syftade på Julle, den levande granen på Tomteland.

-"Lillaj baja mammas gaan" sa hon och hängde upp en liten prynad till som kom från hennes julkalender. På hennes favoritgren hänger nu en tomte, en snögubbe, en pingvin samt ytterligare en snögubbe som åker pulka. Sååå fiiint!

För att återgå till Julle på Tomteland. De var så innihoppsan kallt när vi var där och efter att ha dansat kring den riktiga granen behövde vi lite mer aktivitet för att inte frysa ihjäl. Jag frågade en tomtenisse om vi inte kunde dansa en sväng till kring granen.

Det som hände då var att jag, en tomtenisse och Neo i sin rullstol dansade kring Julle. Där kutade vi runt en snubbe som var utklädd till gran och sjöng för full hals "Prästens lilla kråka...". Folk stod runt omkring oss och betraktade spektaklet och undrade förmodligen om vi inte var riktigt kloka. Jag kännde hur de liksom stod där och skämdes å våra vägnar. Jag höll ett fast tag kring rullstolen, Neo höll i tomtenissen och jag tänkte hela tiden:

-"Jag bor inte här. Jag bor inte här.." och dansade vidare.

Vi höll värmen och folk fick lite extra underhållning. Men vad tusan - det bjuder vi på!


Kommentarer
Postat av: madlar

Tummen upp, självklart var ni inte pinsamma utan bara glada o sånt sprider sig. De flesta runt omkring log säkert o deltog i Neos glädje över att dansa.

2010-12-20 @ 15:43:35
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Madlar - eller hur!? Foten i kläm? Jajamensan!

2010-12-21 @ 20:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0