Gris-Fis!!!

I helgen var vi på Sveriges coolaste ställe: Tomteland i Gesunda. Dit borde varenda unge få åka och träffa Tomten. Alla mammor och pappor med för den delen. Man kan liksom inte låta bli att bli "förtomtad" där.

Kolla in hans hus bara...



Inne i huset är det precis som i sagorna. Gulligt, hemtrevligt och inte en modern manick så långt ögat kan nå. Här är Tomtens julgran i rummet där han tar emot alla brev. Förresten står det böcker med namnen på alla snälla barn i hyllorna..."snälla barn 1949 - 1987" heter en bok. Fniss.



Såklart fick Neo träffa Tomten också. Nu var det ju inte första gången så helt oblygt rullade han fram till honom och hälsade glatt. Snodde en kram och sedan började han gå igenom Tomtens lådor....host host....



På frågan vad han gjorde i Tomtens lådor svarade han bara att han letade efter önskelistor. Tja, varför inte!



Tomten och Neo snackade en stund och när Tomten skulle lära ett gosedjur att säga "Mamma" sa det istället "Gris-Fis". Jag kan lova att det garvades en he ldel....Neo höll på att trilla ur rullstolen och folk runt omkring hade minst lika roligt. Förutom Mika, som var skiträdd!

Vi rundade av dagen med att dansa kring en levande julgran som hette Julle: Han var om möjligt ännu läskigare än Tomten enligt Mika. Hon gallskrek när han närmade sig. Pratar fortfarande om "lillar inte lulgaan"....skruttan.

Det enda som gav det hela en liten fläkt av oflexibilitet och inskränkthet var när Neo inte fick komma in till Häxan på häxskola, för att jag var tvungen att följa med in som assistent. Föräldrar är inte tillåtna där inne nämligen. Visst, jag kan förstå till en viss del, men...detta eviga men...jag försökte övertyga Häxan om att jag hör extremt dåligt och därför inte kan räknas. Bara som puttare av en rullstol han inte kan köra själv. Men nepp - det var tvärstopp.

Nåja. Jag tänker inte låta dumma Häxan förpesta vår Tomtelandupplevelse. Istället sänder jag en hälsning som jag hoppas kommer fram till henne:

GRIS-FIS!

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

låter som en mysig dag förutom häxskolan. Otroligt dåligt!!

Postat av: Matilda

Va mysigt :) har själv vart där, men de va många år sen :)

2011-01-11 @ 14:35:01
URL: http://muttiz.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Marie - häxor är tydligen häxor inte bara i sagorna. Nåja, vi hade mysigt ändå.



Matilda - ja, det är så mysigt där att man nästan börjar se suddigt av allt sagoskimmer! Dit åker vi gärna igen och igen och igen...

2011-01-11 @ 16:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0