Vem är Wall-E?

Inser att jag slutat förklara vissa saker, för jag räknar med att de som läser här har full koll på läget. Kör en liten resumé för de som kan tänkas vara nya. Fick en fråga nämligen: Vem är Wall-E?

Det här är Wall-E:



En liten knallgul elrullstol som körs av min son Neo. Han kör den för att han drabbades av en hjärninfarkt när han föddes (11 veckor för tidigt). Hjärninfarkten gav honom ett livslångt funktionshinder, en CP skada, som gör att han inte kan gå, stå eller springa som andra barn. Wall-E är Neos ben och heter Wall-E för att han är knallgul och ser ut som den lilla sopkomprimatorn i filmen med samma namn.




Just den här bilden när Neo kör genom parken är väldigt talande. Den har två sidor. Jag, som lever med Mitt Barn, ser miraklet och glädjen. Frihetern han vann när Wall-E kom till oss. Andra, som betraktar Mitt Barn från utifrån, tror sig se begränsningar och tragik. Pilutta er, vad fel ni har!

Ett minus bara - Wall-E går inte i opackad snö....och just den varan har vi ganska mycket av i det här landet. Under vinterperionden är jag därför ganska fokuserad på platt snö och tillfället att få ge någon på käften för att det inte finns vinterdäck till dessa små rullstolar. Bara så. I övrigt är jag ganska snäll. Vintertid har jag horn, huggtänder och gröna fjäll över hela kroppen....vittrar blod...över vita snödrivor...av opackad snö! Morr!


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

folk ser inte saker med rätta ögon. Dom ser inte de vi ser!

Postat av: Malin H

Grattis till Neo på hans födelsedag!!!

Snart ska även vi få lite mer frihet, Axel har vuxit ur sin vagn och vi ska få en rullstol. Även vi har kommit till den insikten att det kommer innebära FRIHET - bara snö försvinner.

2010-12-28 @ 18:52:23
Postat av: Madeleine

Skit! Inser just att jag glömt Neos födelsedag. Tänkte på det innan jul men sedan blev jag sjuk och har legat hemma på soffan denna vecka.

2010-12-30 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0