En röd traktor är ett billigt pris

Vi har en rutin - om den får folk tycka vad de vill, jag tänker behålla den så länge jag känner att den är rätt. Rutinen består i att efter varje gång vi varit på sjukhuset och Neo genomgått någon sorts behandling, åker vi till den stora roliga affären och köper en leksak. Han själv får välja inom rimliga gränser. Gränsen sätter jag själv utifrån vad jag tycker är Ok just där och då.

Igår vad det dags igen för botoxbehandling. Den här gången under narkos, eftersom han är så rädd. Nu var jag inte med under själva sövningsögonblicket för Neo valde att pappa skulle följa med honom in. Faktiskt var det ganska skönt att inte stå för det beslutet själv. Nu var det Neo som ovetandes befriade mig från att sitta med honom i famnen när han somnade in.

Fast självklart var det ändå med delade känslor jag lämnade honom och gick till väntrummet istället. Jag visste att det var precis som han själv ville ha det, men ändå kändes det som att jag lämnade honom i sticket. På så sätt var det skönt att det var han som gjort det valet och inte jag, men som sagt....ändå blir oron större när jag inte kan se honom. Å andra sidan var det befrielse att inte behöva göra det. Känner mig lätt schizzofren. Vill egentligen var nära honom varenda sekund. Att lämna sitt barn till andra i en sådan situation bär mig emot, men när det är hans egen önskan är det den som måste råda. Oavsett mina tankar.

Hur som haver gick det bra och när han vaknade upp undrade han med förvirrade ögon och snurrigt sinne om vi kunde gå och leka i lekterapin nu och sedan åka och köpa en röd traktor? Det tyckte uppvakspersonalen var ett bra tecken och vi fick komma tillbaka upp på avdelningen. Väl där somnade han som en liten sten och sov hur länge som helst. Så länge att jag hann äta lunch och läsa 2 tidningar.

Tillsist piggnade han till och vi gick till lekterapin och fixade lite. Efter det fräste vi iväg till den stora roliga affären och inhandlade en välförtjänt röd stor traktor.

En mycket nöjd liten kille satt hela kvällen och lekte med sin nya leksak. I det läget var den värd varenda krona och lite till. Bara han var nöjd och glad och inte rädd för sjukhuset. En röd traktor är ett billigt pris för det!


Kommentarer
Postat av: kristina

Kolla min blogg!:)

2010-02-20 @ 18:42:15
URL: http://vikomfornaravarandra.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vi vill ha belöning för vårt arbete i form av lön. Självklart ska Neo ha uppmuntran för sitt jobb o är det en röd traktor av plast som står överst på listan så ska du absolut inte gå omkring o ursäkta dig. Jösses, han är värd en hel vagnspark!

2010-02-20 @ 20:19:17
URL: http://baravaramdlar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0