Chefen kommer att bli superglad...eller inte...

Måndag. Tänk att dagarna faktiskt är olika! Nu när man jobbar så är liksom måndagar måndagar och lördagar lördagar. När man är barnledig är alla dagar lika. Morgon lunch godnatt - och så "lite" däremellan. Det enda som skiljer sig är antalet människor hemma. Vardagar = få. Helger = fler.

Imorgon skall bli en spännande dag. Neo kommer att vara med mig på jobbet av olika anledningar. Det betyder att han är jättenöjd och att jag inte kommer att få ett smack gjort! Han har redan bestämt att vi skall leka kurragömma. Chefen kommer att bli superglad...eller inte...

Dessvärre tror jag inte att det bara jag som inte kommer att få något vettigt ur händerna - Neo snackar nämligen med ALLA. Även de som inte vill bli snackade med! När jag frågade honom vad vi skulle göra på jobbet förutom att leka kurragömma - tänkte liksom att han skulle förstå att man måste göra annat också - svarade han

-"Äh, jag åker väl runt och snackar med folk vet du!".



En sommarbild på han som kommer att fylla hela min dag till bredden imorgon. Skall bli spännande att se hur många det är som verkligen vågar möta honom. Folk har en tendens till att bli väldigt "upptagna" när någon med funktionshinder närmar sig. Speciellt om det är ett litet barn. De kan liksom inte värja sig på något sätt.

Förlusten är helt deras.

Vinsten är min - Mitt Barn!


Kommentarer
Postat av: madeleine

Vilken mysig dag det kommer att bli! Håller med dig, det är deras förlust att gå miste om fem minuter med din son.

2010-01-26 @ 13:43:48
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Anette

Ha en kul dag med garanterat snyggaste killen på ditt jobb!!

2010-01-26 @ 19:20:44
Postat av: marie

ja tyvärr känner jag igen det sistnämnda men som du skriver det är deras förlust och en enorm sådan!

2010-01-27 @ 18:08:46
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie

Madlar - det blev en kanondag!



Anette - absolut!



Marie - det lär följa dem resten av livet i olika omfattning...dessvärre.

2010-01-27 @ 21:34:23
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Fanny

sööööt son du har :)

2010-01-28 @ 22:19:44
URL: http://fannybillefalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0