Det Nya Året - Mitt År

Det finns ingenting som är utan slut
Ingenting varar för evigt
Frågan är bara hur långt det är
Det som vi tror är evigt

Ibland kommer slutet
När vi minst anar det
När vi minst behöver det
Men likväl kommer det

Ett slut kan vara välkommet
Ett slut kan vara förödande
Ofelbart leder ett slut till förändring
På både gott och ont

Ett Nytt År är också en förändring
Det gamla året tog slut
Precis när jag behövde det
Äntligen tog det slut

Det här Nya Året är Mitt År
Nu skall här förändras
Mitt År skall fyllas till bredden
Med det som är viktigt för MIG

JAG skall ta plats
JAG skall ta form
JAG skall bli JAG igen
Det här är Mitt År

Äntligen tog det slut
Det gamla smärtsamma året
Äntligen är det här
Det Nya Året - Mitt År

Du är så välkommen!





Kommentarer
Postat av: Heléne

Gott nytt år!

2010-01-03 @ 09:05:31
URL: http://www.pasda.blogspot.com
Postat av: Marie

Alltså, du har gjort det igen! :)

Du skriver så bra och du skriver exakt vad jag tänker och känner. Så med andra ord förstår jag precis vad du menar och jag kan bara hålla med....Nu är det VÅR tur! God fortsättning önskar jag dej och hoppas verkligen att du får en massa tid för DEJ så du kan göra de saker som får dej att må bra.

kram Marie!

2010-01-03 @ 20:29:47
URL: http://bellaochlucas.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Helene - Gott Nytt År på er också!



Marie - Jag tror att vi tror att det bara är vi som tänker så här, men det kanske är så att vi inte är ensamma? Att vi är en hel bunt som tänker samma tanke. Samtidigt! Det är skönt att veta att det inte bara är jag som tänker och känner så här. Tack.

2010-01-03 @ 21:03:54
Postat av: Malin

Hej och god fortsättning! Har läst din blogg i några månader nu. Har själv en son på snart 2,5 år med en cp-skada. Dina fantastiskt vackra rader får mina tårar att rulla ner för kinderna - jag känner så igen mig! Tack för dina dikter! Hälsningar Malin

2010-01-04 @ 00:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0