Första dagen av resten av mitt liv...

Någon sa till mig
Öppna ditt hjärta
Och du skall se
Att du inte är ensam
Du behöver inte vara stark - själv

Det har tagit mig
Ett ganska långt liv
Att inse
Att förstå
Att jag inte behöver vara stark - själv

Ensam har jag fightats
Olika krig
Mina egna och andras
Inte en enda gång
Har jag bett om hjälp

Så otroligt dumt
Så begränsande
Först nu inser jag värdet
Av att kunna släppa in
Vem eller vad de månne vara

Ensamheten har skrämt mig
Inte fysiskt
Bara psykiskt
Att inte få dela med mig
Av glädje och sorg

Nu har jag förstått
Att det är jag själv
Som skapat min ensamhet
För att jag inte bett om hjälp
Ingen annan - bara jag själv

Från och med nu
Välkomnar jag
Med öppet sinne
Världen runt mig
Jag lever tacksamt här och nu

Imorgon kan det vara för sent!
Det här är första dagen
Av resten av mitt liv...


Kommentarer
Postat av: Tina

Nu fick du mig att gråta glädjetårar igen.

Underbart skrivet och så sant.



Jag önskar dig allt gott som finns och lite till!:-)



Kramar/ Tina

2010-01-13 @ 18:54:16
Postat av: marie

så vackert så så otroligt sant!!

2010-01-14 @ 16:41:16
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Heléne

Fint. Jag ska också lära mig det där. Hur gör man?

2010-01-15 @ 18:46:25
URL: http://www.pasda.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Tina - nu har jag fattat att tårar inte behöver vara negativa. Jag tackar för tårarna och ser framåt!



Helene - ja alltså...jag vet inte. Insikten bara drabbar en. Under samtal med sig själv. Kedjan är aldrig starkare än den svagaste länken. Och den svagaste länken är den som inte kan funger med de andra. Jag tänker inte vara en svag länk! Ta mig tusan!

2010-01-15 @ 19:23:49
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0