Kan inte komma hem med en pava...

Ungefär femtioelva gånger har jag åkt finlandsfärja - och imorgon är det dags igen. Företaget som jag jobbar på har sitt moderbolag i Finland nämligen. Nu har jag jobbat på det här stället i 15 år (Herre Gud vad gammal jag måste vara!) och det betyder ett antal resor till kontoret/fabriken i Vanda i Finland.

Man kan väl lägga fram det som så att jag skulle inte välja att åka finlandsfärja privat som nöje, så kanske ni får ett hum om hur "kul" jag tycker att det är! Det som däremot skall bli väldigt trevligt är att träffa alla igen. Nu är jag ingen partypingla - lär väl somna innan tolvslaget min vana trogen...av trötthet och inget annat!

Neo ville följa med. Han har bara åkt gotlandsbåt och gillade det skarpt. Ganska sur för att han inte fick hänga på imorgon. Och eftersom jag är som mammor är mest mutade jag honom blixtsnabbt genom att lova honom en present från båten. Nu hoppas jag innerligt att de har annat än "vuxendricka" i Taxfreen. Kan ju inte komma hem med en pava till fyraårige sonen!


Hörs på måndag.

Kommentarer
Postat av: madlar

Nja, det är väl inte så lämpligt om du inte vill att soc knackar på ;) Men choklad fungerar väl alltid?

2010-01-21 @ 15:04:23
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie

Struntade i att bjuda in soc. Struntade även i chokladen. Det blev ett mumintroll (helt ointressant) samt en liten finlandsbåt i plast som man kan spara pengar i (den bästa presenten någonsin om vi frågar sonen). Ungar är roliga. Kunde struntat i det dyra trollet och köpt 10 båtar istället...

2010-01-27 @ 21:37:24
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0