19 år / 42 år = 45,24%

Idag, precis just idag, är jag lite drygt 45% äldre än jag var den här dagen för 19 år sedan. Min äldsta son, Kim, är idag alltså 45,24% av min ålder.

Jag har räknat ut att han hela tiden närmar sig mig i ålder. Tusan vet hur det hänger ihop men om 10 år, när han fyller 29 år, kommer han att vara 55% så gammal som jag är. När han fyller 39 år kommer han istället att vara 62% av min ålder. Ser ni mönstret?

Om man skulle roa sig med att fortsätta ekvationen känns det som att han tillsist skulle komma att vara lika gammal som jag och vid något skede gå om mig! Redan när jag är 92 år kommer han att ha kommit så långt som till 75%!

Det måste betyda att i samma takt som han bli äldre blir jag yngre...iallafall bli han äldre snabbare än vad jag blir. Haha!

Vi stannar tankebanan där, innan resonemanget faller.

Grattis på 19 års dagen, min "lilla" Pinkan! Jag är så stolt över dig. Puss, mamma.


Kommentarer
Postat av: madlar

Hahaha, är det sånt här du ägnar dig åt på semestern? Solsting?

2010-07-11 @ 19:28:13
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Madlar - förmodligen solsting. Nu när jag tänker på det är det ju tragiskt...vem fan räknar ekvationer när det är supersommar? Kan inte rå för det. När jag gick ut gymnasiet hatade jag matte! Jag lovade mig själv att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle peta på en siffra. Sedan dess har jag ta mig tusan bara arbetat med siffror. De förföljer mig. Nu trivs jag med dem. De är exakt vad de är och inget annat. Toppen! =))

2010-07-11 @ 21:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0