-Hur fan kan man supa till på nattåget mot Lund en söndagsnatt?

Landade just i soffan. Miljö-Mie slog till med full kraft när jag skulle på uppdrag till Lund. Här skulle åkas tåg! Vem vet när det kommer ett litet askmoln indimpandes? Sagt och gjort - nattåget till Lund söndag kväll/natt.

Kan konstatera att OM man nu skulle fisa lite för högt på ett nattåg så vet snart hela tåget om det, för det verkar vara pappväggar. Japanerna brevid mig skulle nog ha ätit någonting annat!

I morse klockan 5.30 väcktes jag av ett väckningssystem. Hasade in i duschen, men min klocka måste vara knäpp för när jag kom ut så bromsade tåget in på Lund C! Shit - bråttom! Korvade ned allt jag hade i väskan och lyckades få på mig kläderna si så där. Resultatet verkar inte ha blivit så bra för när jag hoppade ut på perrongen möttes jag av en viskning från en person till en annan:

-"Hur fan kan man supa till på nattåget mot Lund en söndagsnatt...?"

Ett tag var jag inne på att jag skulle bita tillbaka, men jag iddes inte. Där stod jag, klockan 6.00 på en perrong i en stad jag aldrig varit i. Frukost. Jag måste ha frukost.

Efter en snabb analys av läget konstaterade jag att hotell serverar frukostar och om jag nu hade ett hotell så skulle jag lägga det ganska nära stationen ungefär...där....så jag gick dit. Mycket riktigt - där fanns ett hotell. Och jag fick frukost.

Sedan letade jag upp en taxi som kunde ta mig dit jag skulle. Efter fullgjort uppdrag hade jag 37 minuter på mig till stationen för att åka hem igen. Fick skjuts dit av en kollega. Hann i tid - phu. Upp på X2000 tåget som skulle ta mig hem. Första klass med datoruppkoppling...tror ni att jag hade datorn med mig? Nepp!

Det blev 4 timmar i en förstaklass tågstol som är gjord för människor över 160 cm - utan ett smack att göra. Kort sagt satt jag helt uselt i 4 timmar. När jag kom fram fick jag en vän att lova att nästa gång jag säger att jag skall vara miljömedveten och åka tåg - då skall han stoppa mig! Nu får jag väl halva miljö-sverige på mig men, tacka vet jag flyg iallafall. Jag är helt enkelt för liten (läs kort) för att åka tåg - natt som dag!

Aj, min rygg...min rumpa...min nacke...mina fötter....




Kommentarer
Postat av: Annika

:) Nattåg kommer mig alltid att tänka på hemfärden efter en lång säsong i Schweiz där man vant sig att ingen förstod svenska, och du högt och tydligt deklarerade dina(förutfattade?)meningar om dem du skulle dela kupé med, utan en tanke på att det kunde vara fler svenskar på väg till...Sverige :D ha ha

2010-05-04 @ 09:25:49
Postat av: Mie själv

Pft - JAG skulle väl aldrig ha förutfattade meningar!? =)) Herre Gud, det där är nåt jag inte ens minns om jag letar i minnet. Måste vara en mening med det....sudda sudda sudda....men kul hade vi iallafall - DET minns jag tydligt!

2010-05-04 @ 14:01:52
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Heléne

Jag bor ju så nära Lund. Du skulle ha hälsat på mig. Också. Tåg är utmärkt. Man kan tjuvkika och tjuvlyssna på medresenärer. Och vila.

2010-05-04 @ 22:45:05
URL: http://www.pasda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0