Hej säng

Idag har jag fått min nya säng - äntligen! Som jag har väntat. Precis nu har jag monterat klart den och fast att det inte var IKEA har jag några skruvar över...hoppas att jag inte vaknar på golvet i natt.

Det har varit lite trångt på morgnarna med två barn och en mamma ihoptryckta i en 90 säng. Testa det ni får ni se.

-"Åh, vad vi har det mysigt" brukar Neo säga

Mika säger bara

-"Mmmm, sassla!"

Sassla, det är hennes gosetrasor som hon kallar för Trassla, fast att hon inte kan säga det ordentligt. Dessa trasslor är inte vad som helst utan Neos gamla pyamasar! Hon tar tag i kanten på någon av muddarna och drar liksom den under näsan och bara myyyyyser. Tusan vet var ungar får saker ifrån? Hur som helst la hon rabarber på dessa pyamasar redan när hon var typ 6 månader - sedan dess är de hennes.

Ve den som snor hennes Sassla.

Nu med en större säng kan vi mysa betydligt längre på morgnarna, utan att mina armar domnar. Och NU skall jag gå och lägga mig och breda ut mig kors och tvärs. Godnatt - hej säng! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0