Up yours, doctors!

Igår var jag på en föreläsning på kvällen, eller fel - jag var på ett författarmöte. Jonas Helgesson. Någon som känner igen namnet? För er som inte gör det kan jag berätta att han bland annat skrivit boken "Grabben i kuvösen bredvid". Den handlar om hans liv som CP skadad och hela hans resa till där han är idag.

Mycket befriande bok. Man gråter floder och skrattar hejdlöst. Som funkismamma är det väldigt nyttigt att få läsa den boken. Nu har han kommit med nästa bok  - "Ett CP-bra liv!".

Läkarna dömde ut honom som nyfödd. Han skulle inte kunna gå, inte kunna tala, inte kunna....känner ni igen det? Väldigt likt Neos resa.

Idag är Jonas egen företagare som reser omkring och föreläser och berättar om sina böcker och sitt liv. Han är gift. Han spelar golf.  Han kör bil och han talar.

Jag har sagt det förut, men idag känns det som att det är dags igen:

Up yours, doctors!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Mamma till Neo, jag undrar om du skulle vara intresserad utav ett Wall-E örhänge? Vilken adress skulle jag skicka den till :)

2010-05-28 @ 23:31:19
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

>Har läst hans första bok och den är helt fantastisk på all dess sätt! Har väntat på att den nya ska komma så nu jädrar ska jag köpa den!! En helt fantastisk människa!

Postat av: Mie själv

Marie - ja, den första boken är grym! Den andra är inte en uppföljning av den första utan mer en bild av hans föreläsningar och hur han tänkt omkring dem. Mycket bra den också. Köp den du. Eller ännu bättre, kolla på hans blogg och se när han har en föreläsning nära dig och köp boken där och då. www.jonashelgesson.se. Just idag verkar sidan inte funka dock. Du får googla på honom.



Johanna - tack så mycket för erbjudandet, men nej tack. Kul ide dock!

2010-05-29 @ 13:44:53
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Jon

Tack och lov så har vi aldrig fått en dom som så tydligt begränsar, utan snarare är alla väldigt tydliga med att det är svårt att spå i en hjärnas framtid då den har egenskaper som man tidigare inte trodde.



Men det verkar som de flesta säger hyfsat vettiga saker och de som inte gör det lyssnar vi inte på =) Men det är inte så många.

2010-05-29 @ 16:52:59
URL: http://www.jonvision.se
Postat av: Skalmans mamma

Ja, han är verkligen fantastisk att lyssna till Jonas Helgesson. Har hört honom en gång på RBU-konferens och jag kommer definitivt att gå och lyssna fler gånger om han dyker upp i närheten.

Jag har inte läst någon av hans böcker, heldumt jag vet! Så det får bli nästa på min att-läsa-lista.

Kram Malin

2010-05-29 @ 20:37:28
URL: http://www.matochsovklockan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0