Att stå i en hiss

Idag tänker jag inte svära över snön! Tvärtom. Vi har åkt pulka. Nu bor ju vi högst upp och snön är som bekant längst ned! Det var bara att montera in två barn i hissen jämte pulkan och bära på. Ingen Wall-E. Han får inte åka pulka.

Neo stod som en glad liten helt vanlig kille i hisshörnet och tyckte att det var hur kul som helst att åka hiss utan rullstol. För honom är det jättestort - att kunna stå i en hiss och åka själv.

-"Mamma, kolla - jag åker hiss själv!"

-"Det kan du ge dig på att du gör!"

Mika blev så glad också att hon stod brevid honom och höll honom i handen. Två glada barn i en hiss, samt en mamma och en pulka med ratt. Just då var det helt OK med vinter och snö!


Kommentarer
Postat av: Madde

Det later harligt, jag kan se hans glada uppsyn framfor mig. :-)

2010-11-29 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0