-Hur sover hästar?

Idag har Neo hittat sitt rätta element. Han har varit och ridit. Med motsträviga ben, som egentligen inte alls vill spreta så som behövs för att rida, satt han där på hästryggen med benen så mycket isär han bara kunde och sjöng.

-"Jag rider häst. Oh yeah, oh yeah. Det är så varmt. Här sitter jag. Tralalalalaaaa."

Vad hästen tyckte om sången framgick inte, men det verkar ha varit en härdad kuse. Barnen fick borsta pälsen och pilla på hovarna medan hon mumsade hö. Kelly är namnet på världens bästa häst - enligt Neo. Jag håller med. Hon är svart och har stora mörka ögon. Kärlek vid första ögonkastet.

När vi stod där brevid hästen innan han skulle sitta upp på den, klappade han försiktigt på mulen. Kelly var supernyfiken på vad det var för en figur som satt där i en konstig manick.

-"Mamma, titta vad hon är söt! Hon tittar på mig. Får man pussa hästar?" undrade han

Innan jag hann säga "nepp, man pussar inte hästar" hade hästen pussat honom! En stor mule med två svarta ögon stirrade in i två blå ögon, och så sniffade hon på honom mitt i ansiktet så han blev alldeles blöt. Av hästsnor! Han var lika glad för det.

Neo vågade sig till och med på att trava. För säkerhetsskull hade vi hela styrkan runt hästen. En som ledde hästen. En som höll i Neo på höger sida och en som höll i honom på vänster sida. Vi var åtminstone en för mycket. Det visade sig att vi bara behövde hålla ett stadigt tag i tröjan och dra rumpan mot hästryggen så att han inte gled av, resten skötte han själv.

Visst, det skumpade och inälvorna satt säkert inte där de satt när vi klev in i stallet, men vad tusan...Neo ville trava och tyckte att det var buskul, så då var det väl bara att kuta på då. När frågan kom om de ville trava mer var Neo inte sen att vara med på noterna.

Det var jobbigt för honom och han var trött när det var klart, men ändå sa han att han tänkte rida hela dagen och hela natten. Blev ganska sur när jag sade att det var fler barn som ville rida. Va?! På hans häst!?

Neo har lagt alla bilar på hyllan. Efter dagens möte är han en hästkille. Får se hur länge det håller i sig. Kanske ända till imorgon när han vaknar med träningsverk! =))

När jag sa godnatt till honom svarade han

-"Hur sover hästar?"

-"Som du....med stängda ögon!"

Annan, väldigt lik häst. Snodd på nätet.


Kommentarer
Postat av: Madde

Med stängda ögon - det var ett bra svar. Maja har också börjat rida och älskar det!

2010-09-14 @ 22:20:08
Postat av: Carola

Så kul att han gillade det. Jag lovade Emma en egen häst när vi var på neo, bara hon överlevde, så det är bara att hålla vad man lovar.

2010-09-18 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0