Rena knarket för mig!

Jag hade åtminstone väntat mig träningsverk, men nepp! Det kanske kommer imorgon. Imorgon är vi förresten tillbaka i verkligheten igen.

KS dax. Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Rörlighetsmätningar hos sjukgymnast. Botoxbokning etc.

-"Vad har ni gjort sedan sist? Tycker ni att botoxen har givit resultat?"

-"Jo, tack, vi har åkt skridskor och så har vi åkt slalom och lift, så jovars....botoxen är OK.."

Jag har så smått börjat umgås med nya tankar. Ni vet, den här hjärnan som inte vilar på hanen. Bara skjut så fort tillfälle ges. Tjoff! Senaste skottet träffade ju mitt i prick, så jag förstod att det inte skulle bli någon längre paus tills nästa infall skulle ploppa upp.


 


Infallet handlar om att genomföra en skidsemester i typ Sälen. Snacka om boot camp för små ben som inte riktigt bär - och för en rygg som är för envis för att vara hälsosam. Fast för att kunna genomföra det behöver en hel del vara på plats.

Mika måste också få åka skidor, så pass att hon kan överlåtas till någon som inte är jag. I och med att jag måste åka med Neo. Mika skall självklart också vara med. Visserligen har jag två ben att ha barn på i liften, men jag har lite för få armar....En vecka kanske är lite lång tid. Både för små ben och envis rygg. Kanske räcker med en lång week end?

Sedan måste jag hitta denna/denne någon. Jämförelsevis kan man ju tycka att det låter som en piece of cake, eller vad säger ni? Vilket skulle ni tippa på var det svåraste?

1. En 5-åring som inte kan stå eller gå skall åka slalom och lift.

2. Att hitta någon som vill åka med på skidsemester

För några dagar sedan hade ni kanske gissat på att nummer 1 var det "omöjliga", men nu vet ni ju bättre...=))  

Tack alla ni som givit oss glada tillrop! Det stärker och värmer massor. Gör liksom det glada lite gladare.

Ibland är vi oövervinnerliga! Ibland tror vi också att vi är odödliga....det är då vi åker skidor!

Tror ta mig tusan att jag skall göra en stoooooor plansch av den här bilden och tapetsera med någonstans. Kan inte se mig mätt på den...kolla glädjen i hans ögon! Rena knarket för mig!



   




Kommentarer
Postat av: Madde

När ska vi åka?

2011-01-30 @ 20:47:08
Postat av: Mikaela

Mia! Ni är otroliga. Att se Neos block och att han står på slalomskidor är underbart. Ni är bäst. Fortsätt våga!



Mikaela på Stadsis

2011-01-31 @ 15:24:01
Postat av: Mie själv

Mikaela - HEJ! Kul att ni tittar till oss ibland. Tack för de glada tillropen. Vi vågar på för fulla muggar. Allt måste testas, inte förns då kan vi se om det funkar eller inte. Jag vidhåller: "ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid". Så får man se hur lång tid det är värt att lägga ner. Hittills har det varit mycket värt det!



Madde - jösses, du ligger verkligen i startgroparna! =) Jag återkommer i ärendet. Tack för att du erbjuder dig.

2011-01-31 @ 16:07:27
Postat av: Studenten =)

Helt underbart att se Neo och att läsa om hans och era äventyr.

Kanske hästpolo är nästa utmaning?

2011-02-08 @ 05:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0