Den vackraste av kärlekar

Tänk att en tiondels sekund
Kan ha sådan inverkan på mig
Detta korta ögonblick
Ger mig energi
Och bekräftelse på det jag redan vet

På den lilla korta tiden
Hann jag uppleva något
Som en del aldrig upplever
Jag hann se något
Som många aldrig får se

Bilden är så tydlig
Så förunderligt vacker
Så ren och oförställd
Etsar sig rakt in i mitt sinne
Jag kan ta fram den närsomhelst

Ett ögonblick som stannar tiden
Där jag som betraktare
Inte kan delta
Bara titta på denna innerliga
Stolthet och ömhet

Stilla sitter hon i hans knä
Hans armar ligger mjukt kring henne
Han snusar henne i håret
Sluter ögonen och njuter 
Trygg låter hon honom snusa

Den vackraste av kärlekar - syskonkärlek








 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Men sötnosar!

2011-07-09 @ 19:35:59
URL: http://hastarochemilia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Och vilken sagolik tur för oss andra att du fångade ögonblicket även med kameran..

TACK för det!

2011-07-12 @ 14:43:56
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

helt himla underbart och så otroligt vackert. Sitter med tårar i ögonen!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0