Hela ungen blir som ny - direkt!

I går hämtade jag en ny unge från dagis. En som fått botox! Det kom en återbudstid i fredags som Neo fick. Inte en sekund för tidigt!

Det sägs att maxeffekten uppnås först efter ca 3 veckor. Det må så vara, men jag vill bestämt hävda att det finns en direkteffekt. Inte bara en förresten:

- Han blir direkt mjukare i benen
- Han kan slappna av
- Han har inte ont när jag lyfter honom
- Han blir gladare
- Han äter bättre
- Han orkar mer
- Han sover bättre
- Han kan vända sig bättre i sängen
- Han sitter bättre på toa
- Han trasslar mindre med händerna

Kort sagt är det inte bara spasticiteten som påverkas av botoxen. Hela ungen blir som ny - direkt!


Kommentarer
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Så himla härligt<3

Postat av: Tessan

Så skönt!! Hur länge bedömer du att effekten sitter i? När effekten väl går ur, är ni tillbaka på ruta 1 igen eller ser du en konstant förbättring?



Är nyfiken eftersom min L oxå blivit erbjuden botox men vi har tackat nej! Vi kör med elektrodressen ist...har ni börjat med den?



Ha en skön sommar!



2011-07-01 @ 22:52:50
URL: http://luddeowille.blogspot.com
Postat av: Mie själv

Tessan - vi ser kontinuerliga framsteg. Vi tränar ordentligt och det han lär sig under botoxtiden sitter i. Det som är svårt at behålla är ju gången när botoxen går ur och benen börjar korsa sig igen. Men muskelstyrkan och balansen blir allt bättre. Effekten sitter i ca 3 - 4 månader. Allra bäst är den kring efter 1 mån.



Vi har inte testat elektrodressen för det blev för dyrt. Känns förjäkligt att behöva välja bort nåt för att jag inte har råd, men jag har inget val. Kan du inte berätta lite om hur det funkar och vad den gör för er?

2011-07-04 @ 15:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0