Idag var en magisk dag!

Om man är rädd för lite extra jobb skall man inte åka båt med barn som åker rullstol! Nu är jag inte rädd för lite extra jobb, så idag har vi med andra ord åkt båt. Inte en vaxholmsbåt eller färja utan en cool motorbåt. De är inte ett dugg handikappanpassade men det struntade vi högaktningsfullt i!

Vi korvad ned alla ungar (4) st i båten och fräste iväg. Solen sken och det var en helt fantastisk dag. Neo njöt i fulla drag och ville helst av allt stanna kvar där i evighet.

-"Mamma, kan man sova i den här båten?"

-"Ja, man kan sova nere i hytten, är du trött eller?"

-"Nej, jag vill bo på den här båten för alltid!"

Han såg så nöjd och harmonisk ut där han satt och tittade på vattnet, vågorna och kände farten. När jag betraktade honom infann sig ett lugn inombords. Där satt han, min lilla hjälte, och bara sög i sig av känslan av att vara på "havet" (hans egna ord...idag räknas Mälaren som hav). Åt helsike med rullstolen, den behövs ändå inte ombord på en cool motorbåt!



Mika var lite rädd i början, men det släppte snabbt. Och faktiskt satt hon ganska stilla och DET händer typ aldrig. Kanske skulle investera i en båt bara därför! Mellan varven känns det som att en investering i den storleksordningen är en fis i rymden - BARA UNGEN SATT STILL! 



Neo summerade dagen väldigt väl innan han somnade

-"Mamma, idag var en magisk dag!"


Kommentarer
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

bilden såg såå oerhört harmonisk ut. Kände lugnet ända hit genom bilden <3

Postat av: Ida Andersen

TACK igen för att du sprider din optimism.

Tacka din underbara son, för han har gjort min dag flera dagar när jag läst hos dig.



2011-06-14 @ 14:01:51
URL: http://praecox.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Marie - visst liksom andas den lugn! En av mina favoritbilder. Har du FB?



Ida - tack själv för att du läser det vi tänker! =))

2011-06-15 @ 15:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0