Ett noll till Neo!

Idag var en stor dag. Neo har varit i skolan och träffat hela klassen och sina lärare! Han satt där andäktigt i stolen och lös som ett litet ljus. Lyssnade noga och räckte upp handen. Vid ett tillfälle vände han sig om och sökte min blick. Med sällan skådan stolthet i ögonen viskade han sin fråga:

-"Är jag stor kille nu, mamma?"

Jag nickade till bifall. Japp, grabben - du är stor nu.

Senare på kvällen, inför läggdax, ville han att jag skulle återberätta dagen som en saga.

"Det var en gång en massa barn som var i skolan för allra första gången. De var där för att träffa fröken och alla de andra barnen. När alla hade satt sig i sina stolar fick de varsin namnlapp som det stod 'Gammal Socka' på...

Neo bröt ut i hejdlöst fnitter över denna helt absurda lögn! 'Gammal Socka'...på namnlappen! Hur knäpp får man bli liksom? Sagan fortsatte genom allt som hänt och tillsist kom vi till när barnen fått ett papper att rita på.

"...och alla barnen ritade något och sedan skrev de sina namn."

-"Nä, mamma...de skrev 'Gammal Socka' vet du väl!"

Ett noll till Neo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0