Sära Gud, ge mig gurka!

Mitt i all bedrövelse har vi en sjuk galenpanna här också. Mika. Hon har haft feber och hostar och snorar som bara den. Min plan var att hon skulle vara frisk idag eller allra minst imorgon, men inte då. Faktumet att hon är sjuk hindrar henne dock inte från att vara sitt vanliga röriga jag. Dessutom har hon fått prickar på magen som jag inte har den blekaste aning om vad de kan vara. Ser ut som typ röda hund, men det är de väl vaccinerade mot? Eller mässlingen? Vad vet jag, prickig är hon iallafall...men INTE utslagen. Det skall mer till för att knocka den bruden!

I badrummet ikväll for hon omkring som ett skållat troll. Tillsist sa jag bara rakt ut i luften:

-"Kära Gud, giv mig styrka!"

Tog väl en tiondels sekund så kom ekot:

-"Sära Gud, ge mig gurka!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0