Stora killen har koll på läget

Imorgon är det dags för ett "inför-botox-möte". Det är då vi träffar sovdoktorn och kollar allt som behöver kollas. Neo undrade om han skulle få en nål i armen igen och det skall han ju. Jag vill ju inte ljuga för honom, men det ligger nära tillhands när han är så innihoppsan rädd för nålar. Men så tänkte jag byta taktik lite, för att se hur det landade. Att säga nej och sedan verka oerhört förvånad när han vaknar upp och finner en nål i armen fungerar nog inte hur länge som helst. Han har redan räknat ut att jag vet innan att det kommer att vara en nål där när han vaknar. Istället satsade jag på raka puckar:

-"Ja, du skall få en nål i armen, men inte imorgon utan det blir på fredag. Fast sovdoktorn är ju så smart så han sätter dit nålen när du sover, bra va?"

Jag såg hur han processade faktumet att det skulle vara en nål i armen när han vaknade.

-"Känner man saker när man sover?"

-"Nepp, inte ett smack"

-"Men kan de inte ta ut nålen när jag sover också då?"

-"Mjä, det är ju det att du kanske behöver medicin och om de inte sätter dit nålen när du sover så måste de göra det när du är vaken."

-"Men när jag vaknar då och inte behöver medicin, tar de bort den då?"

-"Japp, helt säkert. Och sen får du glass. Och sen åker du och pappa och köper en leksak. Precis som vanligt."

-"Då skall jag välja Hogwarts Expressen!"

Det funkade. Han blev inte ens ledsen utan konstaterade bara att det skulle vara skönt om de kunde ta bort den så fort som möjligt. Stora killen har koll på läget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0