Gröna kaniner

Den årliga trippen till Göteborg är avklarad. Liseberg är rena knarket för ungarna, och faktiskt för mig. Visst, jag bryter ryggen och släpar ungar men fasiken vad kul vi har!!!

Dessutom får Liseberg en stor guldmedalj av mig i handikappanpassning. Mjä, vi kommer inte ner i varenda grej men alla försöker och vi får konsekvent gå in genom handikappingångar, vilket betyder att vi inte behöver köa med rullstol. Dessutom får vi åka två varv i allting när vi väl kommit i! Dessutom får man automatiskt ledsagarpass utan att behöva intyga att ungen i rullen är min. Till skillnad från Skara Sommarland!

I år började vi med att kasta oss handlöst ner i en Flumeridestock, bara för att vi fick och kunde. Det var inte förns vi närmade oss första backen som jag insåg att Mika förmodligen skulle få en chock av höjden. Det fick hon. I båda backarna. Plus att hon blev dyblöt!

Nåja, nu har vi testat den och vi kan nog vänta några år innan vi testar den igen kan vi väl säga...

Resten av dagen blev ändå rolig och Mika har gjort ett framsteg. Hon är inte längre dödsrädd för gröna kaniner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0