Snälla, gå nu...

Jag sitter i din säng.
Håller dig i handen
Försäkrar att jag har full kontroll

Jag ser att du söker min blick
Ett ögonblick ser jag rakt in i din själ
Ord som är för tunga att uttala
Ord som jag läser i dina ögon

Maktlös kan jag bara titta på
Lätta ångestvågorna som sliter i dig
Ge dig mitt lugn och min trygghet
Förvissa dig om att jag är där

Jag håller ett fast tag om din själ
Säger till dig att du behöver inte stanna
Inte för min skull
Jag är stor nu och klarar allt

Även detta
Att betrakta min döende far
Som inte kan uppbåda styrkan att tala
Det behövs inte

Sakta viskar jag i ditt öra
Jag är inte bara stor nu
Jag läser också dina tankar
Du behöver inte säga nåt - jag vet ändå

Luta dig tillbaka
Släpp alla måsten
Jag står stabilt på jorden
Jag ger dig tillåtelse att gå nu

Snälla, gå nu...Innan jag brister


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0