Vi är hemma

Ett av mina mål med att flytta var att båda barnen skulle kunna gå ut och leka med kompisar.

Man kan väl säga att det gått över förväntan. Dag två på nya stället stod jag halvnaken efter duschen och väntade på att barnens mormor skulle komma och hjälpa mig packa upp lådor. När det ringer på dörren tror jag att det är hon och öppnar.

Jag möter två par ögon i ca 120 cm höjd från marken som stirrar misstänksamt på mig. Grannens 5 åriga tvillingtjejer. Efter att ha hämtat sig från chocken att nya barnens mamma öppnar halvnäck säger den ena det som jag aldrig skall glömma känslan av:

-"Kan Neo och Mika komma ut och leka?"

Ända uppifrån hårtopparna ner till fotsulorna spred sig en varm sockerdricka! Och inte bara hos mig. Från soffan, där Neo satt i pyjamas hördes:

-"Mamma, klä på mig nu för jag ska ut och leka med mina vänner!"

Det leendet hade inga gränser. Jag riktigt såg hur han bubblade av stolthet. Han har fixat nya vänner. Riktiga vänner.

På kvällen kom summeringen.

-"Mamma, säg att vi aldrig ska flytta härifrån!"

-"Vi rör oss inte ur fläcken, jag lovar!"

-"Det här är på riktigt den bästa dagen i mitt liv mamma."

Aldrig har väl ett beslut känts så rätt som i det ögonblicket. Vi är hemma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

"En vanlig blogg", skulle inte tro det! Hittade hit för några veckor sedan och har läst om de senaste åren och vill tacka dig för att du delar med dig av era liv. Du skriver på ett sätt som berör och har gett mig många nya tankar och funderingar som jag inte hade haft annars. Tack igen och lycka till i nya lägenheten. /M

2012-07-16 @ 21:19:21
Postat av: Ida i Fabian

Hej Neo!

Nu har du ett ansikte på mig- det var jag som hälsade på dig vid getterna, på Borås Djurpark! /Ida

2012-07-17 @ 17:56:34
URL: http://Praecox.se
Postat av: Mie själv

Anonym - Tackar tackar! Glad att jag kan förmedla något av det som är vår vardag och vårt liv. Blir alltid lika glad när jag får positiv feedback! =)



Ida och Fabian - ibland är världen bra liten. Tycker att det var väldigt modig gjort att ni kom fram och hälsade som sagt. Kanske ses vi igen i en annan djurpark. Eller njä, det var inte så kul tyckte Neo. Han åker hellre Flumeride...

2012-07-20 @ 22:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0