Blir inkallad till rektorn....

 
Neo har kollat väldigt mycket på TV program där man förväntas kunna saker av olika sorter, och han vill gärna vara med. Bland annat Wild Kids. Stundtals glömmer han bort att det kanske inte är så lätt att klättra i träd med rullstol, men ibland kommer han på det. Senast kom slutsatsen att då skulle han säkert åka på att tömma toaletterna i stället och det var han inte så sugen på!
 
Hans tankeverksamhet kring vad han skall göra när han blir stor går också på högvarv. Mest sugen är han just nu på att fylla 12 så att han får spela brorsans dataspel. Han har nämligen fått sagt till sig av sagde storebror att man måste vara just 12 år för annars blir man så rädd att man inte kan sova. Och det vill han ju inte var med om.
 
-"Men fem år går fort, mamma. Kolla hur snabbt sju år gick liksom!" deklarerade han här om dagen.
 
När han blir vuxen skall han starta ett eget företag. Problemet vad exakt han skall göra med sitt företag är inte det största i dagsläget, utan hur han skall få tag i lokaler!
 
-"Alltså, mamma, jag kan nog vara med och bygga det på utsidan, men insidan blir värre. Jag sitter ju i rullstol", sa han imorse.
 
-"Jo, men du vet, det finns folk som bygger lokaler hela dagarna så det behöver du inte bekymmra dig om. Man kan hyra också om det passar bättre" svarade jag.
 
-"Då behöver jag en massa ledigt folk som kan bygga alltså" tänkte han högt
 
-"Det löser sig skall du se" meddelade jag med ett leende i mungipan.
 
Vi gick en liten bit till och sedan kom nästa fundering.
 
-"Vet du mamma, man behöver inte sälja just någonting, för mina kompisar S och F - deras mamma säljer sig själv i sitt företag!"
 
Jag satte i halsen lite lätt och tänkte att jag bara MÅSTE ställa nästa fråga:
 
-"Jaha, men vad gör hon då med dem som köper henne?"
 
-"Hon hjälper dem med deras företag och sånt - det kan jag också göra!"
 
Glad åt sin snillrika tanke körde han vidare mot skolan, och jag gick där bakom och hoppades att han inte skulle basunera ut sin affärsverksamhet till folk som inte vågade ställa fråga nummer två. Får väl se när jag hämtar honom, om jag blir inkallad till rektorn...
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kommer på mig själv att sitta och småle lite fånigt åt Neos härliga funderingar. ;-)

2013-02-27 @ 20:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0