Respekt!

Vi har varit på det grymmaste läger och upplevelse vi varit med om!

Jag har blivit tvingad att åka rullstol och hantera dörrar, ramper och kanter. Mika har åkt rulle i tre dagar - utan problem ska tilläggas.

Vi har träffat barn i samma situation som Neo. Jag har fått prata m föräldrar. Jag har fått prata m vuxna i samma situation som Neo. Har lärt mig fantastiskt mycket under de här dagarna.

Svåra stunder har det varit också. Som när Neo sa:

-"Mamma, om jag fick önska mig vad som helst som gick i uppfyllelse så skulle det vara att jag kunde gå"

Jag kommer aldrig att kunna lära mig att värja mig mot de känslor som träffar mig rakt i hjärtat vid sådana tillfällen.

Men, jag har också lärt mig att med lite vilja kan man försätta berg...bokstavligen...

Mika, fyra år, sätter sig i en rullstol och kör upp på en ramp som vi föräldrar inte klarade. På ren och skär vilja tog hon sig upp en halvmeter ovan marken och ner igen - i rullstol. Helt utan hjälp!

Respekt!

Bilden är en annan. Vill ni se filmen får ni gå in på svenska CP föreningens öppna forum på FB.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0