Ibland är Mika Neos bäbis...men bara ibland...

Ibland känner jag att Mika bara måste få krama sin bror - hela hennes dag går ut på att få Neo att bry sig om henne. Mellan varven tycker han att hon är OK och så får hon stå brevid honom en kort sekund. Det händer på morgonen i sängen att han vill krama "sin bäbis".

-"Ge mig min bäbis" säger han

Hon vet inte hur glad hon skall bli då och man ser hur hon fullkomligt går i spinn av lycka! De 5 sekunder han vill krama henne gör henne rusig. Sedan följer hon honom hela dagarna och han är inte alltid sugen på att bli förföljd. Ibland kniper det i mammahjärtat när jag ser hur hon försöker och försöker och blir avvisad gång efter gång.

Tillsist sa jag till Neo att nu måste hon få krama dig. Han satt i soffan och glodde på TV och hon gjorde sitt bästa för att fånga hans uppmärksamhet. Först protesterade han men när jag väl satte henne i hans knä tyckte han att det var lite mysigt ändå.



Mika försökte formligen skruva in sig i hans famn och ville bara äta upp honom. Neo ser ut att trivas. En liten stund såg han ganska stolt ut - stolt över att bli så uppvaktad av sin söta lillasyster. En klapp kunde hon väl få då....



Och då blev hon så glad att hon bara lade sig på honom och inte ville gå därifrån. Lycka att få en klapp av storebror!



En liten stund fick hon mysa med Neo precis som hon ville. Tror att vi skall göra om det här fler gånger .....det är bra för båda två tror jag. För Neos del får han bli dyrkad rent fysiskt en stund och för Mikas del betyder det att hon äntligen äntligen får krama sin Neo...


Kommentarer
Postat av: marie

syskonkärlek så de skriker om de- såå vackra<3m

2009-08-11 @ 10:37:15
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Heléne

Hej, och tack för ditt besök hos mig =)

Ja. Hjärtesorg och stolthet. Bra beskrivning. Det är tungt och lätt om vartannat. Jag återkommer hit! Kram Heléne

2009-08-11 @ 17:13:29
URL: http://www.pasda.blogspot.com
Postat av: Honungspojkens mamma

Vilken underbar kramstund för de båda!



Jag läste ditt fina, gripande inlägg om att bli mamma till Neo. Så vackert du beskriver resan in i det okända...



Kram

2009-08-11 @ 21:00:37
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Gullefjun!

2009-08-12 @ 19:26:30
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0