-Mamma, jag tycker om regn nu!

Den här morgonen började med en liten prövning - det regnade nämligen! Neo har ju bestämt sig för att vara rädd för regn. Just idag var vi verkligen tvugna att vara på dagis i tid eftersom sjukgymnasten skulle komma dit. Dessutom hade jag lyckats med konststycket att ha Mika fixad och klar med alla missöden - sittandes i vagnen och liksom på G. Då säger Neo

-"Jag tänker inte gå ut....jag blir blöt!"....

Men vad tusan!? Alternativet att inte gå fanns inte så jag förklarade helt enkelt att Karin (vår sjukgymnast) var på väg till dagis och att hon skulle bli urledsen om han inte kom dit. Nu är Karin en av de personer Neo skulle sälja alla sina bilar för att få träffa - DET säger lite om hur mycket han tycker om henne - så han mjuknade ganska fort! Alltså vågade han lite sakta rulla ut på rampen och ner till vägen. Han såg lite skeptiskt ut.

-"Jag vill ha vantar - det regnar på min hand!" ylade han

Vantar? Nu? Det är 18 grader varmt! Jag lyckades till och med att övertyga honom om att vantarna inte alls ville vakna mitt i sommaren och förmodligen skulle stickas och inte vara så mysiga alls. Tillslut var vi på gång! Halleluja....vi var på gång och hade hur gott om tid som helst. De skulle säkert svimma på dagis om vi dök upp ungefär 15 minuter FÖRE utsatt tid. Har väl aldrig hänt!
 
Det positiva med regn är ju att det blir vattenpölar! Vattenpölar är också (näst efter Karin) bland det bästa Neo vet - trots att han inte gillar sättet på hur de blir till. Nu fanns det massor av vattenpölar och vi hade gott om tid att köra i dem också. Då gjorde vi det istället för att komma till dagis alldeles för tidigt.



En mobilbild i regn - ett lekande barn i en vattenpöl under sitt paraply. Fram och tillbaka. Hit och dit. Det bubblar så fint när man kör fort genom vattenpölarna. Och låter så mysigt. Ett gäng vattenpölar senare stannar han och tittar på mig med ett stort smile och säger

-"Mamma, jag tycker om regn nu!"

Kommentarer
Postat av: Amy

haha vad sött :) Men jag förstår honom. Inget kul att vara ute i regn :)

2009-08-26 @ 19:44:25
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Hittade din fina blogg och har läst igenom nästan hela. Du skriver så bra om hur det är om både roligt och jobbigt med ett barn som inte är som alla andra. På inspiration från dig & Neo som gillar sinn Wall-E så mycket har vi ansökt om en rulle till min yngsta son Victor. Han är ju så fingerfärdig så jag tänkte att varför inte, fast han bara är 2½ år. Så vi får se vad dom säger på habiliteringen här hemma om det. Vår fysio (sjukgymnast) trodde att han skulle bli "lat" av den, men jag står på mig. Han kommer säkert att kunna gå nån dag, men tills dess vill jag att han ska kunna upptäcka även världen utanför hemmets väggar mera självständigt. kram Mia

2009-08-27 @ 14:52:31
URL: http://imsavimsa.blogspot.com
Postat av: Honungspojkens mamma

Vilket underbart sätt att bli vän med regnet på! Tänk vad roligt att köra i vattenpölarna och stänka sådär - i skydd under sitt paraply.



Och vad fint du skrev om Honungspojken (även om det förstås är lite sorgligt att läsa...)



Kram

2009-08-27 @ 16:24:14
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Mie

Honungsmamman - det är jättekul att köra i vattenpölar! Jag skulle nästan vilja testa själv.



Din kamp med Honungspojken gör mig ordlös. Inga ord jag känner till kan laga honom eller hjälpa er i er situation. Det enda jag kan göra är att uppskatta min egen situation än mer....

2009-08-27 @ 18:19:21
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: towe

Underart Mie. Underbart. Fan vilken kille du har :) Vilken stjärna.

2009-08-31 @ 08:29:30
URL: http://cpmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0