-Varför fryser inte fiskarna?

-"Det blir en dag på stranden"....sjunger Ledin, och det blev det.

Fast jag måste säga att det är överskattat - eller faktiskt en prövning för föräldrar att åka till stranden. Speciellt när det är iskallt i vattnet så att man inte kan bada utan frostskador! Men badade gjorde vi ändå...eller ja....bada och bada. Neo skrek att han inte ville doppa sig. Jag höll på att frysa benen av mig, men är det sommar så är det sommar. Naturligt vis var det lååååånggrunt. Ju längre ut vi kom desto högre upp åkte Neos fötter. Han satt med ett ben på varje sida om min midja med magen mot min mage och höll ett krampaktigt tag. Tillsist tänkte jag att nu skiter vi i det här - och då kom det en liten svallvåg och så var iallafall magen blöt också och då bara satte vi oss rakt ned!

Neo ylade att han inte alls behöööövde doppa sig, började hacka tänder och sa

-"Jag vill bara bada!"

Men hur tänkte du då, lilla gubben? Jag gjorde tre elaka dopp till och sedan hade vi fått nog. Neo konstaterade att det var iskallt och varför fryser inte fiskarna? Ja, säg det - varför fryser inte fiskuslingarna?

Vi gick upp till filten istället och där var Nicke om Mika. Den ungen ska man inte ha med sig på en strand! Eller någonstans bland folk tror jag. Kunde hon skulle hon vara uppflugen i högsta tallen - en sån unge är hon. Man blir trött bara man ser henne! Finns bara en sak som kan få henne att sitta stilla - Neo.

Vi har ett litet soltält till Neo i och med att han inte kan springa runt. Då kan han sitta i sitt tält utan att bränna sig och där kan han leka, läsa och sova eller vad han nu  vill. Ett tält + Neo = himlen för Mikisen.



Hon vill gärna sitta PÅ honom men nöjer sig med att hålla i hans fot. Neo tycker väl att hon är sådär rolig - hon snor alla hans saker. Han ger henne det han håller i och tar något nytt och då kastar hon det hon just fick och vill ha det han har igen. Tröttsam syrra! Därför kan man inte bara bunta ihop dem i tältet och ha en lugn och skön stranddag! Glöm det.

Tror att vi satsar på att bada poolen hemma istället. Den är betydligt varmare än havet och här hemma kan Mika härja bäst hon vill. Och här finns definitivt inga fiskar som fryser heller!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken gullig storebror han är Neo. De är så söta ihop =)

2009-07-15 @ 19:02:56
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Anthon Morin

Måste bara säga att jag älskar de här bilderna på Mika och Neo.. Äkta kärlek säger jag bara!

2009-07-16 @ 00:32:47
Postat av: Mie

Carro - jo, de är ganska söta ihop. Korta stunder iallafall. Sen åker hon på däng av Neo eller så åker han på däng av henne. Det står liksom 1 - 1 där.



Anthon - visst är de mysiga! Hon är så betuttad i honom att det liksom lyser om henne.

2009-07-16 @ 12:27:59
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: marie

sötnosar:D

2009-07-16 @ 19:43:05
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Nja, tycker nog att sandstrand är överskattat iaf med funkistjej. Slutade med de utflykterna när hela hennes nedre regioner var fullproppade med sand, in i minsta vrå o skrymsle. Hon hade ju roligast just hasande runt på rumpan o badbyxor är inte helt tätslutande ;)

2009-07-18 @ 13:10:53
URL: http://baravaramadlar.blogspot.com
Postat av: Mie

Madeleine - vi kanske skulle plasta in ungarna och skicka ut dem i sanden? Kroppskådis - finns det????

2009-07-18 @ 13:14:19
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0