Något blött och kallt och inte helt nyktert...

Så där ja...då var vi färdigstudentade! Det gick ganska bra. Måste säga att jag inte gjorde så himla mycket mer än att passa barn. Milia har ju en annan mamma (Carina), som var här och fixade tillsammans med Nicke - så de gjorde grovjobbet. Tillsammans med Milias mormor också. Utan dem hade jag fladdrat runt som ett skållat troll - nu slapp jag det och tog hand om de små istället. Tack tack.

Ungefär när vi var precis klara dök det upp något i dörren - något blött och kallt och inte helt nyktert - studenten Milia! Man kan inte heller säga att hon luktade smultron direkt! Någon (inklusive hon själv) hade roat sig med att hälla champagne, eller något förhoppningvis lite billigare, över hela henne! Hon var dyblöt och stank som ett helt A-lag!Mmmmmmmmmmmm.....snyggt. Men det hör väl studenten till.

Min plan var att jag skulle fota som en paparazzi - igen....men...vet inte vad det var som hände! Först for hon ner i duschen och blev lite människa igen. Upp kommer en dundersnygg student med vit klänning och den klassiska studenthatten! Svischa runt, svischa hit och dit! Rätt vad det var började det dundra in folk - jag försökte mest hålla koll på Mika som var överallt. Mat, kaffe, presentöppning - hej hopp, nu drar vi till stan! Så var de borta. 4 timmar gick ganska fort. Och det enda foto jag hann ta var detta



Han uppfyller visserligen alla krav på en student - han ser lite packad ut, mössan sitter på trekvart, han har en tom mugg i sin hand och han är alldeles rödögd! Förutom att han missat att ta på sig kostymen så har han inte riktigt åldern inne, men ändå...det här är alltså den enda stundentbild jag fick igår. Hoppas att någon annan tog lite fler bilder! På rätt student...

I övrigt tyckte Neo stundtals att det var lite mycket folk. Han ville gå ner till sitt rum och leka själv. -"Stäng dörren", sa han och det gjorde jag och där satt han och lekte i godan ro. Jobbig unge....jag skulle ha döpt honom till Ferdinand, eftersom han tycker om att sitta där under sin korkek...

Hann aldrig räkna alla gästerna men uteverandan med björkar och altanvärmaren i "tältet" (vår pergola med tygväggar) användes aldrig - så tydligen räckte alla platser. Mat blev det över i massor, så det blir till att äta paj idag hela dagen - för dem som kan! Allt vi hade här igår var proppat med laktos, så det var en ganska hungrig Mie som tryckte i sig sallad klockan 1.00 i natt.

Nu är det över och det är känns ganska bra måste jag erkänna. I natt städade vi bort allting förutom björkarna. Jätteskönt att komma upp till ett någorlunda normalt hem. Hur Milia ser ut idag har jag ingen aning om, men kanske kommer hon att vilja ha den här presenten inom kort....


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jadu det var en rolig dag, fast kvällen var inte jättekul, inte så många roliga människor och dålig musik.

2009-06-11 @ 13:57:39
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Men hej - pigg och glad? Ibland blir det liksom sådär när dagen börjar så tidigt om du förstår vad jag menar. Festen blir avslagen ju längre tiden går. Nu är du iallafall klar med skolan, oavsett dålig musik och tråkiga människor! Det är väl rätt så skönt ändå?

2009-06-11 @ 14:36:51
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0