Tack, Lilla M

I rättvisans namn måste jag ha en kategori som heter "Mammaglädje" också - om det nu finns en som heter "Mammasorg". I den kategorin ska sådant jag skall berätta här hamna. En liten sak som man bara blir så himla glad över - som till exempel visar att barn är helt fantastiska på att se saker på helt andra sätt än oss fyrkantiga vuxna.

En liten kille, vi kan kalla honom LillaM, på Neos dagis fyller år imorgon, så de passade på att fira honom idag. 3 år - en stor dag! De har en speciell stol man får sitta på när man fyller år. En fin silverstol med pärlor och annat vackert. Så blir man sjungen för (fin svenska men så heter det iallafall) och allting är toppen. Efter det brukar man få tala om vad man önskar sig. LilleM idag svarade:

-"En hammare.

Det kunde alla förstå. På frågan om han önskade sig nåt mer svarar han:

-"En rullstol"....

Förstår ni vad glad jag blev! Han - som kan gå, springa och hoppa som en liten groda -  önskar sig en rullstol för han tycker att det verkar vara toppen! Lilla gubben - du gjorde hela min dag till ett enda stort leende! Tack!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag säger bara det - BARN ÄR UNDERBARA!

2009-05-20 @ 21:25:49
Postat av: towe

Det är det som är såå härligt med ungar. Dom är rena och oförstörda och innerliga och så vänliga. Empatin själv! Bad underbart att Noah får så fint bemötande på dagis. För det vittnar den här historien om för mig!

2009-05-20 @ 22:36:56
URL: http://cpmamman.blogspot.com
Postat av: Carina

Barnen är som du, fantastiska! Jag är så glad att jag fått lära känna Neo och din andra barn.(dock inte lika mycket som Neo)

Kram fram No 1 !

2009-05-20 @ 23:14:50
Postat av: Tina

He,he!Precis vad jag trodde...

Vilket barn skulle INTE vilja köra runt i en

superhäftig Wall-E?!!!!!

2009-05-20 @ 23:29:12
Postat av: marie

ja barn är verkligen underbara:D

2009-05-21 @ 13:38:35
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: Mie själv

Ja, ungar är obetalbara. Direkt från hjärtat kommer sådant. Neo har det mycket bra på sitt dagis, det har du rätt i Towe! Och Tina - det är bara den vanliga rullen de sett än - tänk när han kommer dit med Wall-E! Då kommer de att smälla av allihopa! Vi får nog ha en "alla-får-prova-Wall-E-dag" på dagis.



Och Heeeej No 1 - long time no see. Kul att du är kvar!

2009-05-21 @ 15:32:52
Postat av: Linda

goa ungar det finns.. de kan de.. förstår inte vart de får tag på allt ibland..hehe..kraam

2009-05-22 @ 22:50:12
URL: http://www.nogg.se/tussis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0