Hade glömt studenten...

Valborg var hur lugn som helst! Inte en enda full unge....phu! Själva tog vi hela familjen (ja, inte ugdomarna då) och stängde in oss i "relaxen". Det låter ju ganska lyxigt och ja, det är ganska lyxigt men det är ingen relax....det är vårt kombinerade dusch/slapprum med ångbastun. Vääääääldigt skönt!



Här stängde vi oss ute från omvärlden en stund och skrubbade smutsiga ungar och lugnade stressade föräldrarnerver. Efter en sån vända somnar båda två ovaggade. Ja, barnen alltså! Bara snark rakt in i John Blundland. Faktiskt skulle jag själv ha kunnat tänkt mig att gå samma väg, men det blev inte så. Istället parkerade vi oss framför TV´n och njöt av att barnen sov.

Ungefär då kom Milia och Tobbe förbi. Med studenthatten på. Det hade tydligen varit mösspåtagning tidigare på dagen och det är ju klart - valborg är ju studenttider. Är så uppe i småbarnsår att studenten helt fallit ur huvudet, men Milia (Emilia vet ni) tar ju studenten även om jag inte fattar det så det kanske är dags att ta in det nu. Tobbe (hennes fästman) är redan färdigstudentad.

Måste klura lite på vad man hittar på i studentpresent. Det vore ju kul om det var nåt beständigt liksom och inte nåt som bara försvinner eller inte heller nåt som hon skulle kunna tänka sig att skaffa sig för egen maskin. Jättelätt - eller hur? Nu vet jag att hon läser det här ibland så jag tänker inte alls tala om vad vi tänker på, men tips emottages tacksamt. Fast vi kan utelämna mobiltelefoner, sängar, soffor, glasskålar, bestick, porslin och annat. Det skall vara nåt som är ett minne för alltid. Helst inte så dyrt att vi måste äta blodpudding i resten av våra liv heller! Hmmmm - tål att tänkas på.

Och JAPP Milia, det är bara att skicka in en önskelista - det hjälper ganska mycket. Skickar man ingen får man ett presentkort på den lokala OK macken!


Kommentarer
Postat av: Emilia

hahaha, jo jag ska nog komma med någon snart, har inte en aning om vad jag önskar mig.. en lägenhet kanske ;) hahaha

2009-05-02 @ 01:37:37
URL: http://emiliaaes.blogg.se/
Postat av: marie

men va fint ni har de. lät mysigt!

2009-05-02 @ 18:39:57
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0