8 timmar dit och 8 timmar hem

Jämtland, säger jag bara. Till Jämtland är det hur långt som helst - både dit och hem! Jag vet, för jag har precis åkt dit och tillbaka. Ensam med två barn i bilen. 8 timmar åt ena hållet och 8 timmar åt andra hållet. Låter väl ganska kul, eller hur?

Måste ändå säga att det gick förvånansvärt bra. De var jätteduktiga båda två. När vi kom fram till orten där vi skulle vara några dagar (Hallen) så sa Mika "Titta, hätt!" och pekade på alla kossor. När vi åkte hem pekade hon istället på alla hästar OCH kossor och sa "Titta, Muuu!". Så något har hon ju lärt sig tydligen...

Neo har levt i paradiset. Mitt på en bondgård bland en massa traktorer. Dessutom fick han åka med bonden Daniel i traktorn. Vet inte vem som var lyckligast. Neo, för att han fick åka traktor med en riktig bonde, eller bonden som såg hur glad Neo blev av att åka traktor. Tror att det blev oavgjort.

Dessutom fick han provsitta varenda traktor på hela gården - det tog ett par timmar bara det! Men kossorna och mjölkningen, det kunde vi strunta i tyckte han. Men det tyckte inte Mika. Fick hon välja skulle hon bo i ladugården med kossorna.

Det är oerhört vackert i Jämtland. Utsikten över Storsjön tar andan ur en. Helt spegelblank med solnedgången som motiv på ytan. Fjäll och röda stugor. Träffar en rakt in i själen. Vore det inte så förbaskat långt bort skulle jag inte tveka en enda sekund att köpa en stuga där, men som sagt - 8 timmar dit och 8 timmar hem...

Bilder kommer senare. Jag måste bara få visa två stora leenden, där det ena sitter på en bonde i en traktor och det andra på den lyckliga lille killen som fick åka med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0