Framgångslycklig

Jag och Hollywoodfruarna - vi har nåt gemensamt...vi diggar botox! Av olika anledningar dock, men iallafall.

Den här gången måste jag säga att läkarna har övertäffat sig själva. Nu har Neo blivit så stor att dosen räckte till att sätta i lårens baksida, insida, ljumskarna och vaderna. Effekten blev att jag har fått en ny unge!

Förutom att han är spaghettiartad - det brukar han vara varje gång - så har han liksom fått lite bränsle som ökar farten mot hans mål. Att kunna gå. Han tränar och tränar. Och han gör framsteg. Alla barn mår bra av att lyckas, men framgång för barn med funktionshinder är rena lottovinsten.

Jag kan bara sammanfatta det med ett ord. Ett som jag har konstruerat själv - han blir framgångslycklig

Förutom att botox är bra för Neo, har jag hittat en annan, positiv biverkning - det är bra för min rygg! Plötsligt vill han nämligen gå överallt. Med eller utan ortoser - och det funkar utmärkt! Jag går bakvänt framför honom, han håller mig i händerna. Jag har - fråga mig inte hur det funkar - ett ben mellan hans ben och så går vi. Inte snabbt men vad tusan....vi går!

Förut hade det aldrig funkat utan ortoser, men det gör det nu. Det betyder att vi på morgonen kan gå till toan, vi går till TV'n, vi går till soffan...vi går överallt på dygnets alla timmar. Om 1 år börjar han förmodligen på sexårsverksamheten - det vore väl sjäva f-n om han inte ska kunna gå själv då. Med eller utan rollator, det kvittar, men själv.

-"Mamma, kolla - jag kan gå som de andra barnen!"...

Den kommentaren gör hans mål till mitt! Flytta på er, här kommer vi!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, Har läst din blogg under en ganska lång tid nu och tycker du skriver så fantastiskt fängslande om hur du känner och hur ni har det. Har själv en kille på 3 år med spastisk diplegi. Vill tipsa dig om denna metod http://www.inerventions.se/ som vi nu börjat testa på vår son och som minskat hans spastisitet. Hör gärna av dig om du undrar något. Hälsningar Malin

2010-10-24 @ 19:18:13
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Åå underbara unge. Såå himla duktig blir så rörd!!

Postat av: Tessan

Underbart att läsa!! Tack!! :)

2010-10-25 @ 07:16:50
Postat av: Mie själv

Malin - så ni har testat till och med? Jag har hört talas om den här mackapären. Skall kolla lite närmare. Återkommer gärna.



Tessan - vassego! Jag tvekade massor av samma anledning som dig. Vem vill ge sitt barn nervgift liksom? Inte så många - om man inte vet varför man gör det. Beslutet måste kännas rätt. Men helt oläskigt blir det aldrig...=)).

2010-10-25 @ 10:48:18
Postat av: Mie själv

Malin - det du skriver ser jag först och lägger inte ut, OK? Jag har en fråga eller två, som jag tror genererar ett låååååångt svar.Nu kör vi:

1. Har du märkt någon skillnad?

2. I så fall, på vilket sätt?

3. Hur gammalt är ditt barn?

4. Vilken typ av diagnos/skada har barnet?

5. På vilket sätt skall dressen hjälpa? När den är på, eller skall den ge bestående effekter?

6. Är den lite klurig att sätta på och testa ut?

7. Var i landet bor ni?

8. Har ni testat andra saker också?

9. Orkar du svara???? =))

2010-10-25 @ 21:53:23
Postat av: Mie själv

Malin - tack för svaret! Jag är väldigt sugen på att testa. Såg filmsnutten med E. Det är ju helt sanslöst. Borde vara tillräckligt för att få nobelpriset tycker jag. Frågan är bara i vilken klass? Medicin? Fysik?



Ett gäng frågor till:

1. om det ligger utanför HAB, vad kostar det då? Har man råd att göra detta utan subvention?

2. Spelar det någon roll var i landet man bor? Vi bor i Stockholm.

3. Gör det ont att få de här strömimpulserna i kroppen?

4. Har du testat själv?

5. Kan man egentligen ha på den hela tiden?

6. Snart får jag maila dig känner jag...

2010-10-26 @ 20:41:09
Postat av: Madde

Mie, det här låter hur spännande som helst. Du får berätta mer när vi ses. Ska ta mig i kragen och komma på besök!

2010-10-26 @ 22:22:14
Postat av: Tessan

Jag tänkte försöka kontakta Inerventions och se om Ludde kan få ta del av det innan vi är påtänkta för Botox!!



Filmsnutt? Är det något man kan få se?? :)



//Nyfiken Tessan med Ludde som har spastisk diplegi

2010-10-28 @ 11:14:29
URL: http://luddeowille.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0