Förlåt alla maskar!

Höst. Det är banne mig höst...och det gör inte ett enda dugg!

Jag tycker att hösten luktar så gott. Eller doftar då, om man nu skall vara så innihoppsan fin i kanten och använda rätt ord. Annars kanske man blir förpassad till de mindre kultiverade. De så kallade lågutbildade som, per definition av någon uppenbarligen högutbildad, saknar makt i samhället och vips är man missnöjd - och då röstar man på Sverigedemokraterna!

Så passa, er. Det DOFTAR så gott på hösten och inte en enda Sverigedemokrat är i min närhet! Tack och lov för det.

Hur hamnade jag in på det här spåret? Vet inte riktigt. Kan det ha att göra med att när det doftar höst förknippar jag det med maskar? Det är inte maskarna jag tycker doftar gott - det är själva hösten, med den här höga, friska luften i kombination med fuktig vegetation. Mmmm. Gör ett stort intryck på mig utan att jag vet varför.

Likväl är det daggmaskar jag får in som första bild. De förekommer frekvent på marken under hösten. Kan vara därför. Kan även vara därför jag halkade in på Sverigedemokraterna. Går liksom att jämställa med maskar. Nu sticker jag ut hakan, men det står jag för.

Ändå räddar jag maskar från drunkningsdöden när de utan insikt ringlar ut i vattenpölar. Lite som Sverigedemokraterna. Ingen insikt. Men jag räddar på. Det tänker jag fortsätta med, för jag är inte sverigedemokrat. Faktiskt är det nog en direkt förolämpning mot maskarna att kalla dem för sverigedemokrater.

Förlåt alla maskar.





Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

hösten är en underbar årstid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0