10 plus, minst!

Idag gjorde vi en upptäckt som inte gick av för hackor! 5 minuters promenad från oss ligger en skola/förskola. Har gått förbi där många gånger och liksom anat att det fanns någonting roligt bakom byggnaderna - och det fanns det!

Små lekhus, som Neo kunde åka in i med Wall-E. Där inne fanns hyllor och fönster. Perfekt för att leka affär. Jag har idag köpt en dinosaur samt en gul bil. Kostade 3 pinnar!



Lite längre in fanns en dagisgård - med en väg på!



Med en korsning och....

...3 parkeringsplatser!!!

Och inte nog med det. Ännu längre in fanns det en grymt stor lekställning. I två plan. För att nå det övre måste man nog gå babian-kursen



men den undre....

...kunde Neo köra Wall-E på! Hur häftigt som helst! Det var gupp och det var knöligt och det var rassliga pinnar att köra över. Någon har tänkt till här. Dessutom fanns det ramper till varenda dörr på hela bygget. Och inte nog med detta!

Det fanns en snurrställning som han kunde hålla i sig i också. För första gången fick jag se båda mina små barn leka tillsammans på riktigt i en lekpark. Det var inte bara Neo som var glad, kan jag säga! Vi var ett helt gäng glada själar i dag....iallafall 3.

Han konstaterade krasst att:

- "Jag kanske inte kan stå, men jag kan hålla i mig!"

Nu kan man ju tro att det var slut här, men icke!



Förutom alla roliga lekställen som var tillgängliga för Neo, fanns det också otroligt stora gräsytor och många gångvägar som han bara kunde fräsa runt på bäst han ville. Kors och tvärs. Inga kanter. Inga hål. Han var mitt i himlen!

Hit skall vi komma tillbaka, det är inte svårt. Ligger ju ett stenkast ifrån oss. Den här dagen får ett plus i kanten - eller vad tusan - 10 plus, minst!


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej Mie. Skönt med plus dagar, önskar er många fler. Kram

2010-09-12 @ 21:47:47
Postat av: Mie själv

Du är snabb som vinden! Hade knappt tryckt på "sänd" innan jag såg dig.



Ja, jo...vi behövde verkligen en plusdag. Det har varit många minusdagar i rad nu känns det som. Final i fredags. Du anar inte. Men den här dagen vägde upp en hel del. Ett toppenställe vi hittade idag. Om du pratar med Anna förstår du att det kom som en skänk från ovan. Hej hopp!

2010-09-12 @ 21:53:50
Postat av: Carola

Hörde av Anna och fick ont i hjärtat. Så så så så vansinningt tokigt. 2010?

2010-09-12 @ 22:13:18
Postat av: Mie själv

Carola - man kan verkligen undra. Det här är nog mitt nästa mål med andra ord. Projektet startas nog på måndag när jag pratat lite med världens bästa Karin.

2010-09-12 @ 22:32:15
Postat av: Tessan

Å så härligt!!!!!

2010-09-13 @ 08:45:39
URL: http://luddeowille.blogspot.com
Postat av: Heléne

Jag blir varm i hela kroppen. Det borde vara en självklarhet att hela det offentliga samhället är anpassat för alla. Jag tänker länka till ditt inlägg. Bara så du vet. Kram!

2010-10-03 @ 11:24:42
URL: http://www.pasda.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kul att höra att det finns faktiskt lekplatser för alla!

2010-10-08 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0