Allipoppula...

Står i badrummet och viker tvätt. Utanför hänger en långspegel och framför den står Mikisen och dansar under egen sång. Efter en stund hör jag vad hon säger:

-"Allipoppula"

En omisskännlig melodi ljuder och plötsligt står det klart för mig - hon sjunger "I will be popular"! Jag frågar om hon kan sjunga något mer och då tar hon sats igen. Med en faktiskt tonsäker liten röst drar hon igång....

-"In dä klabb, dä klabb...åhå...in dä klabb..."

Under tiden dansar hon glatt och leendet når ändå upp i ögonen.



Jag ler jag också..hela vägen upp till ögonen!

Kommentarer
Postat av: Emilia

sötnos!

2011-05-15 @ 12:33:02
URL: http://hastarochemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0