Oövervinnerlig

Jag samlar mod
Bygger scenarion i sinnet
Vill skydda Dig
Vet bara inte hur
För jag vet vad som kommer

Det kommer blickar
Det kommer viskningar
Du är så van
Du är så modig
Det är mitt mod som sviker

Jag vänjer mig aldrig
Känner blickar i ryggen
Jag har sett dem
Långt innan de ser mig
Långt innan de sett Dig

Utan ett uns av tvekan
Rullar Du rakt in
Rakt in bland alla ben
Ett hav av människor
Som alla glor på Dig

Dina vänliga ögon
Det mest avväpnande av allt
Du ler mot alla
Ett glatt "Hej" till dem som möter din blick
Om jag ändå ägde Ditt mod

Jag, en vuxen människa
Samlar mod
Bygger scenarion
Du, Mitt Barn
Ditt mod räddar mig

Första dagen i skolan
Jag var mer rädd än Du
Du äger världen
Så självklar
Så befriande

Låt dem titta!
Låt dem undra!
Det är inte Du som behöver skyddas
Det är jag - och alla andra
Vi - som inte äger Ditt mod

Mitt Barn - oövervinnerlig


Kommentarer
Postat av: Stina

Så vackert skrivet!

2011-05-23 @ 22:58:56
Postat av: Marie - Från en prematurmammas hjärta -

Såå otroligt vacker skrivet <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0