Lita på mig - för dig tar jag ned månen

Så har vi varit på sjukhuset och träffat alla berörda inför fredagens botoxbehandling. Igår gick det bra att prata med Neo om det här med "nålen" i armen (som inte alls är någon nål). Han köpte då att de satte dit den när han sover och tar bort den sedan.

Imorse vaknade det en helt annan kille - den rädda lilla killen som inte alls vill veta av sjukhuset och allt vad det innebär. Han hade kommit fram till att han inte alls tyckte att det var OK att de sticker honom ens när han sover. Stora tårar trillade nedför kinderna och han försökte på alla sätt och vis att slippa.

-"Mamma, jag kan vifta ganska bra med benen, kolla, jag behöver inte alls botox" och så viftade han med sina stela små ben.

Eller

-"Jag går jättebra med rollatorn på dagis och tränar hela tiden massor. Det funkar utan botox, mamma."


Säg mig, någon, hur övertygar man en rädd liten 5 åring att göra någonting han är livrädd för - utan att själv börja gråta? Det krävs en kraftansträngning kan jag tala om.

Han började till och med servera mig scenarion runt omkring som i sin tur skulle innebära att vi skulle strunta i behandlingen.

-"Vet du, mamma, de kanske inte ens har Hogwarts tåg i lego i leksaksaffären. Vi behöver inte ens kolla!"

För OM det nu är så att det ändå inte finns Hogwarts Expressen i leksaksaffären, då behöver vi inte åka dit för att köpa den. Och anledningen till att vi åker dit och köper den beror på att det är vår rutin efter botoxbehandlingarna. Så OM den ändå kanske inte finns behöver vi ju inte utföra det som ger oss anledning att åka och kolla upp det....

Lilla Gubben, från mitt hjärta till ditt - om det fanns ett annat sätt än att utsätta dig för nålar skulle jag inte tveka en enda sekund att göra det istället. Men jag vet att du får uppleva framgångslycka och når mål du inte skall kunna nå när du har fått botox. Jag vet hur lycklig du blir då och din lycka är min, så hur kan jag förvägra dig den?

Förlåt mig, men jag hoppas att du en dag är överens med mig om att jag gjorde rätt. Något annat skulle jag inte stå ut med. Jag tvingar dig till framsteg, för att jag VET att du kan allt. Bara du får rätt hjälp. Nu är det här rätt för dig. Lita på mig - för dig tar jag ned månen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0