Ganska bra på att klä mig faktiskt

Skulle stoppa in Neo i duschen och bad honom ta av sig kläderna. Det är han inte jättebra på men det låtsas jag inte om som att jag vet. Och eftersom jag inte låtsas om det så antar han att han kan, för annars skulle jag väl inte be honom göra det....

Efter lite trixande fick han av sig tröjan. Inombords gjorde jag små glädjeskutt, men till Neo såg jag helt oberörd ut i h sa att nu fick han ta av sig kallingarna.

Återigen kollar han på mig för att se om jag verkligen menar allvar. Jag bara glor tillbaka som en fågelholk och väntar på kallingarna. Som han slet!

Halvvägs ungefär ger han upp en stund med orden:
-"Hallå, jag är handikappad! Hjälp till här?"

-"Vaddå, ska du duscha m kallingar bara för det? Se till att ta av dem nu."

-"Meh åhhh, osjysst!"

Tillsist får jag hålla honom i ena armen, men han klär av sig själv!

-"Och du var vaddå sa du?" frågar jag

-"Ganska bra på att klä av mig faktiskt!" svarar han.

Just det grabben! Exakt precis så. Bra jobbat.


Kommentarer
Postat av: Emma S

Hej.
Jag har följt din blogg lite i skymundan under ett bra tag nu men efter att ha läst de här inlägget kände jag att jag var tvungen att lämna en liten kommentar :-)
Blir så himla lycklig av att läsa hur duktig han är. Jag har en pojke i min närhet som också har en cp-skada och jag vet hur underbart och stort varje framsteg är, tack för att du delar med dig :-)

Svar: Hej Emma och tack! Han är en riktig kämpe helt klart. Tror faktiskt att inte att han har förstått att man kan ge upp. Självklart är det massor av gånger han misslyckas och han blir ledsen, men vi försöker att bryta ihop just då och gå vidare. Antingen går det bättre nästa gång, eller så skiter vi helt enkelt i att testa det igen. Eller så gör vi samma misstag 15 gånger och gång nr 16 funkar det. Eller inte...
Mie

2012-08-29 @ 16:33:42
Postat av: Maria

Blir alltid lika glad när jag läser om era framsteg och inser att man har mycket att vara tacksam för. Hoppas nu att han ser på Paralympics och blir annu mer inspirerad! Vet att dina idoler på Panthera har dragit dit i massor för att titta (fd kollega som jobbar där och just nu sitter på invigningen). /Maria

Svar: Tack Maria - vi skall absolut kolla på Paralympics. I mina ögon är det större prestationer som genomförs där än i vanliga OS.Hälsa Pantheraligan.
Mie

2012-08-29 @ 22:58:47
Postat av: Anonym

Vet inte vem jag gillar mest, Neo eller dig. Men det är nog kombinationen ;-)
/M

Svar: Tackar. Nu rodnar jag. Blir lite så där skämsglad du vet....=)
Mie

2012-08-30 @ 13:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0