Är du helt jävla CP?

Tänkte på det här med hur folk använder ordet CP. Det ligger ju ingen tanke bakom det kan man ganska snabbt konstatera. Kolla på det här: "Är du helt jävla CP?". Det är ungefär lika intelligent som att säga: "Är du helt jävla lunginflammation?". Eller förlåt, det sitter inte i hjärnan o det är ju det som folk är så rädda för. vi tar nåt Mer relevant då...OK,då kör vi: "Är du helt jävla hjärnblödning?". När ska folk lära sig att man inte ÄR CP...man HAR CP. Få människor skulle utbrista "Hennes barn ÄR cancer" men oerhört många ger sig själva rätten att säga att jag har en son som ÄR CP. Till er kan jag bara säga NI FRAMSTÅR SOM KOMPLETTA IDIOTER! Och dessutom är ni jävligt ohyfsade. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med!

Man blir helt vansinnig på människor som inte tänker och inte har någon känsla av respekt. Ofta ofta får jag säga till kollegor på jobbet men inte tusan hjälper det. Man blir bara så trött....

Tack för en bra blogg, är inne och läser ibland!

Kram från en annan funkismamma

2012-02-15 @ 16:12:33
Postat av: Mie själv

Man förundras ibland över hur folk uttrycker sig. Vuxna människor. Nåja, jag brukar trösta mig med att de förmodligen bara häver ur sig det utan eftertanke. Få människor skulle göra det om de tänkt efter före...

2012-02-17 @ 13:42:33
Postat av: Carola Alexandersson

Instämmer helt. Man blir förvånad över vissa som man förklarat vad CP är och de fortsätter använda order fel. Då får man ingen respekt från min mig.

2012-02-20 @ 12:25:18
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0