Det kommer inte att se klokt ut!!

Neo satt i soffan och vickade på lösa tänder. Jag trodde det var bara en som var lös, men det visade sig vara tre!

-"Åh, du kommer att bli så söt med stor lucka där fram" säger jag fullt med mamma-mys i rösten

Sakta börjar det rinna stora tårar över hans kinder.

-"Jag kommer inte vara ett dugg söt! Inga tänder som möter varann i munnen, bara läpparna...ser inte klokt ut!" säger han snörvlande och viker in läpparna och gör "pensionärstugg"

-"Men älskling, de kommer ut igen vet du" försöker jag och kan inte låta bli att skratta lite

-"Jag vet, men jag tappar alla samtidigt och då kommer jag att vara vuxen innan dess..." pep han fram

-"Och dessutom kommer jag att få leva på soppa!" grät han ynkligt

Stor dramatik i ett litet pojkhjärta. Jag informerade honom att om han tänker efter är det få saker han tuggar m framtänderna, så det ska nog inte bara bli soppa framöver heller. Och dessutom kommer tänderna helt säker ut innan han blir vuxen, även om många ramlar samtidigt.

Men jag håller med...det kommer inte att se klokt ut :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0